Trang chủ » WFP Innovation Challenge 2022

WFP Innovation Challenge 2022

23/11/2022 - 106

ibia.vn

-

We’ve launched the latest WFP Innovation Challenge in search of game-changing innovations addressing the Global Food Crisis.  Up to 828 million people – more than one in ten of the world’s population – still go to bed hungry each night. A deadly combination of conflict, climate change, and the after-effects of the COVID-19 pandemic is at the root of soaring […]

We’ve launched the latest WFP Innovation Challenge in search of game-changing innovations addressing the Global Food Crisis

Up to 828 million people – more than one in ten of the world’s population – still go to bed hungry each night. A deadly combination of conflict, climate change, and the after-effects of the COVID-19 pandemic is at the root of soaring hunger numbers. The economic fallout of the pandemic, and then the war in Ukraine, has pushed prices up and put food out of reach for millions of people across the world. These rising costs are also affecting WFP’s work. Already at the start of 2022, the price WFP was paying for food was up by 30 percent compared to 2019, and the cost of delivering it had risen by an additional US$42 million a month.

Therefore, for this edition of the WFP Innovation Challenge, we are specifically looking for low and high tech solutions including digital tools. We also encourage strong “wildcard ideas” to apply. Together with the brightest and best minds globally, we will be able to end hunger. WFP’s current innovation priorities are listed below:

  1. Innovative solutions to mitigate the rising cost of inputs and food.
  2. Innovative solutions to strengthen productivity and outcomes along food value chains.
  3. Innovative solutions to build resilient communities through livelihood creation and youth engagement.

Apply before 3 November 2022, 11:59 pm (CET)

CLICK HERE to read more about this year’s edition.

Bài viết liên quan
Cuộc Thi “Chống Hàng Giả và Lừa Đảo Trực Tuyến” 2024: Hành Động Cùng Chính Phủ Để Bảo Vệ Người Tiêu Dùng

Cuộc Thi “Chống Hàng Giả và Lừa Đảo Trực Tuyến” 2024: Hành Động Cùng Chính Phủ Để Bảo Vệ Người Tiêu Dùng

Đăng vào ngày: 29/11/2024

  Trong bối cảnh các hình thức lừa đảo trực tuyến ngày càng trở nên tinh vi, việc nâng cao nhận thức về chống hàng giả và bảo vệ người tiêu dùng trong thương mại điện tử là vô cùng cấp thiết. Hưởng ứng chiến dịch tuyên truyền của Chính phủ, Báo điện tử Đảng […]

Xem thêm
Podcasting – Chiến lược kể chuyện thương hiệu mới cho doanh nghiệp Việt Nam

Podcasting – Chiến lược kể chuyện thương hiệu mới cho doanh nghiệp Việt Nam

Đăng vào ngày: 13/11/2024

Podcasting là gì và vì sao quan trọng? Podcasting, dạng nội dung âm thanh phát hành qua internet, đang tạo xu hướng mạnh mẽ, kết nối khách hàng với thương hiệu qua giọng nói và câu chuyện. Không giống quảng cáo truyền thống, podcast cung cấp trải nghiệm chân thực, xây dựng mối liên hệ […]

Xem thêm
Đổi mới sáng tạo: Sự sống còn của doanh nghiệp

Đổi mới sáng tạo: Sự sống còn của doanh nghiệp

Đăng vào ngày: 01/11/2024

Trong thời đại số, đổi mới sáng tạo (ĐMST) không phải là sự lựa chọn mà là sự sống còn của doanh nghiệp (DN). Vì vậy đòi hỏi các chính sách hỗ trợ phải dễ áp dụng, phù hợp với tiềm lực và trình độ phát triển của DN… Sản phẩm công nghệ được trưng bày tại Chương trình kết nối […]

Xem thêm
Doanh nghiệp do nữ làm chủ gặp khó trong hoạt động thương mại điện tử

Doanh nghiệp do nữ làm chủ gặp khó trong hoạt động thương mại điện tử

Đăng vào ngày: 05/10/2024

DNVN – Thương mại điện tử do doanh nghiệp nữ làm chủ gặp nhiều khó khăn. Không chỉ phải cạnh tranh gay gắt từ các doanh nghiệp lớn, nhỏ mà bản thân loại hình doanh nghiệp này đang gặp khó trong tiếp cận công nghệ số, chưa nắm vững các quy định và quy trình […]

Xem thêm